Zapraszam na wyjątkowe kotlety mielone! Wyjątkowe bo z OTRĄB :D

autor przepisu Viola





  • 200 g otrąb (zmiksowanych)
  • 1 papryczka chili
  • 3 średnie ogórki konserwowe
  • 2 jajka
  • 100 ml mleka 0% tłuszczu
  • 100 g białego sera 0% tłuszczu
  • pół pęczka  świeżo posiekanego szczypiorku
  • sól, pieprz

Papryczkę oczyścić z gniazda nasiennego. Papryczkę i ogórki drobno posiekać. Wszystkie składniki wrzucić do miski dokładnie wymieszać, odstawić na 30 min.


W tym czasie rozgrzać piekarnik na  200°C ( termoobieg 180°C ). Następnie formować kotlety i układać na blasze wyłożoną papierem do pieczenia. Piec po 15 min każdą ze stron.


    Doskonale smakują na ciepło, polane jogurtem
    Ale i na zimno Was mile zaskoczą!
    np: jako podstawa do kanapki z pomidorkiem ;)

13 komentarzy :

  1. eh, mąż nie da się oszukać na takie bezmięsne kotlety ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj z tym bywa różnie:) Mojego oszukałam! Dla moich chłopaków zrobiłam pieczarki w sosie, ułożyłam na nich mielone z otrąb iiii kochana zajadali aż miło...przepis na pyszne pieczareczki http://funandtaste.blogspot.com/2011/10/pieczarki-w-sosie.html

      Usuń
  2. oj skusiłabym się na takiego kotlecika ^^.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacja! Znowu moje ulubione otręby i fajny przepis, juto robię. Na szczęście mój mąż mięsa nie je, więc nie muszę go oszukiwać, hi,hi:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale urocze!
    wiesz, bardzo mi się podobają. świetna alternatywa dla odchudzających się wiecznie albo wegetarian ;] ale i nie tylko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow! Jestem pod wrażeniem, świetny pomysł.
    I jakie piękne wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Violu... z otrebami nalezy uwazac, gdyz nadmiar otrąb jest jednak szkodliwy, ponieważ zawarty w otrębach kwas fitynowy upośledza wchłanianie przez organizm wapna i magnezu.
    Podobno bezpiecznie jesc do 2 lyzek dziennie. Sa one weglowodanami( i to dosc kalorycznymi) i najlepiej je zjadac tylko rano, absolutnie nie wieczorem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak ze wszystkim, nadmiar witami również szkodzi. Zapewniam że nie nadużywam. Ale dziękuję za troskę :)

      Usuń
  7. Wszystkim dziękuję za odwiedzinki :)
    Po prostu mama... nawet nie wiesz jakie to miłe uczucie, jak ktoś tak naprawdę cię nie zna, a martwi się o Ciebie, Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy8:19:00 AM

    Przepis na pewno wypróbuję. Nigdy nie jadłam kotletów z OTRĘBÓW. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna propozycja na zdrowy obiadek, z chęcią wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy12:38:00 AM

    Co zrobić z otrębami? jak je przygotować do kotletów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jak napisałam w przepisie, wszystkie składniki wrzucić do miski............nic więcej, nic mniej.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!